چهار مانع روانی برای خوانندگی
حسین بدیعی
حسین بدیعی
امتیاز 0

چهار مانع روانی برای خوانندگی

برخی از بزرگ‌ترین موانع شما برای تبدیل شدن به یک خواننده شگفت انگیز ربطی به تمارین صداسازی  شما ندارد. حذف موانع روانی به همان اندازه که ایجاد نت‌های قوی قدرتمند در خواندن شما تأثیر می‌گذارد، مهم اند. طرز فکر شما بر نحوه عملکرد شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین فکر اشتباه در مورد خواندن، یک خوانندگی بد را رقم می‌زند.

چهار مانع روانی خوانندگی شما عبارت اند از:

  1. «برای اینکه خوب به نظر برسم باید شبیه او باشم.»

تصور کنید پاواروتی فکر می‌کرد که باید شبیه شکیرا باشد. آنقدر عاشق یک خواننده نشوید که دیگر صداهای عالی و منحصر به فرد را فراموش کنید. بزرگ‌ترین مشکل شماره 1 این است که باعث می‌شود صداهایی را تقلید کنید که ممکن است شبیه صدای شما باشد یا نباشد، که نتایج وحشتناکی ایجاد می‌کند.

  1. «اگر (این قسمت از صدایم را پنهان نکنم)، مردم فکر می‌کنند من افتضاح هستم.»

اگر لویی آرمسترانگ صدای عجیب و غریب خود را در آهنگ «چه دنیای فوق العاده ای» پنهان می‌کرد چه می‌شد؟ آن هم فقط محض اینکه مردم آن را دوست ندارند؟

ویژگی‌های منحصر به فرد صدای خود را در آغوش بگیرید. مشکل شماره 2 این است که خواننده‌ها را از توجه به نقاط قوت خود بازمی دارد.

  1. «من آنقدر جالب نیستم که فقط خودم باشم.»

درست نیست! برخی از هنرمندان چیزهایی را که آنها را جالب می‌کند نمی‌دانند. ترکیبی از چیزهایی که از نظر موسیقی دوست دارید و دوست ندارید منحصراً متعلق به خودتان است. از سلیقه خود برای ایجاد صدای خود استفاده کنید. مشکل شماره 3 این است که اعتماد به نفس خواننده را از بین می‌برد و به آنها احساس بی کفایتی می‌دهد.

  1. «تا زمانی که نتوانم همه چیز را به خوبی انجام دهم عالی نخواهم شد.»

همه افراد مهارت‌هایی را که مایکل جکسون در کودکی داشت، نداشتند. ویدیوهای آریانا گرانده، ریحانا یا برونو مارس را در زمانی که جوان‌تر بودند، پیدا کنید و خواهید دید که شروع خوبی نداشتند. فقط شروع کنید به خواندن! مشکل شماره 4 این است که به اشتباه فرض می‌کنید که کمال یعنی به دست آوردن موردی که یک خواننده را عالی می‌کند.

هشدار

این تصور را نداشته باشید که حذف موانع روانی مهم‌تر از تسلط بر تکنیک صداسازی است. بدون تکنیک خوب، شما بهترین نخواهید بود. بسیاری از خوانندگان بیش از حد از آموزش خوانندگی غفلت می‌کنند. با این حال، حذف موانع روانی را جدی بگیرید.