5 برنامه همیشگی برای رشد سریع صدا
حسین بدیعی
حسین بدیعی
امتیاز 0

5 برنامه همیشگی برای رشد سریع صدا

آیا می خواهید سرعت رشد صدای خود را افزایش دهید؟ پس عادات روزانه خود را اصلاح کنید! از این لیست به عنوان یک مرجع کوچک برای برخی از مهم ترین عواملی که بر سرعت پیشرفت صدای شما تأثیر می گذارد استفاده کنید.

۱. خواندن بیش از حد را ترک کنید!!!

جالب اینجاست که ، بسیاری از خوانندگان با تمرین بیش از حد سرعت پیشرفت خود را کاهش می دهند. صدا با عملکرد هماهنگ ماهیچه های مختلف تولید می شود که پس از استفاده طولانی مدت به استراحت مطلق نیاز دارند. خوانندگانی را دیده ام که با کمتر خواندن پیشرفت می کنند.

 

۲. تمرینات صداسازی را نادیده نگیرید.

تمرینات صداسازی دقیق ترین و کارآمدترین ابزار برای ارتقاء سطح مهارت های صوتی شما هستند. با این حال، بسیاری از خوانندگان این موارد را نادیده می گیرند و وقتی برای تمرین می نشینند مستقیماً به سراغ خواندن می روند. به یاد داشته باشید، خواندن از مهارت هایی استفاده می کند که شما قبلاً دارید، تمرینات صداسازی مهارت هایی را ایجاد می کند که در حال حاضر ندارید.

 

۳. رژیم غذایی خود را اصلاح کنید.

اگر شما اسب سوارکاری یک میلیون دلاری داشتید برای غذا به آن همبرگر می‌دادید؟ نه؟ خوب تو چقدر از اسب باارزش تری!؟» تغذیه بدن با یک رژیم غذایی سالم فواید بیشماری را برای صدای شما به ارمغان می آورد، از جمله میزان ترشحات پشت حلقی متعادل تر، استقامت بیشتر، چابکی و انعطاف صوتی بهتر، ریکاوری بهتر و غیره.

 

۴. از صدای خود محافظت کنید.

روشی که از صدای خود در زندگی روزمره استفاده می کنید می تواند به راحتی رشد صدای شما را خراب کند. فریاد زدن ناگهانی در رویدادهای ورزشی، صحبت با صدای بیش از حد بلند، یا حتی زور زدن هنگام وزنه برداری می تواند صدای شما را خسته کند.  مطمئن شوید که صدای خود را فرسوده نمی کنید.

 

۵. بخواب!

اولویت دادن به خواب با کیفیت، احتمالا بهترین کاری است که برای رشد صدای خود انجام می دهید. بارها و بارها، وقتی یک خواننده در یک درس با من یک روز صدای استثنایی دارد، به این دلیل است که خوب خوابیده است. توصیه فعلی برای خواب بزرگسالان 7 تا 9 ساعت در شب است! هر بار یک قدم اگر تلاش برای انجام همه اینها در یک زمان طاقت فرسا است، پس سعی کنید فقط با یکی شروع کنید. این عوامل چنان تغییر دهنده بازی هستند که اجرای حتی یکی از این موارد تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد. شما می توانید این کار را انجام دهید!